Free Joomla Template by Discount Justhost

Gázbeszerelés:

 

·         ZAVOLI (olasz)

·         DT-Gas (lengyel)

 

A beszerelés történhet hengeres vagy pótkeréktartállyal az ügyfél kérésének megfelelően.

 

Árainkról érdeklődjön szervizünkben vagy a Kapcsolat menüpont alatt található telefonszámon.

 

Szervizelés:

·        LOVATO

·        ZAVOLI

·        BRC

·        LANDI

·        RENZO

·        TARTARINI

·        AR-GAS különféle típusú készülékeit.
Magyarországon engedélyezett gázberendezések alkatrészeinek forgalmazása.

 

Az általunk beszerelt gázalkatrészekre 1 év km megkötés nélküli garanciát biztosítunk!

Mi is az autógáz?
Az autógáz folyékony PB-gáz, amely a közúti közlekedésben résztvevő és megfelelően átalakított gépjárművek üzemanyagaként hasznosítható.

Robbanásveszélyes-e a gázüzemű gépkocsi?

Nem mert a hivatalos gázautó műhelyekben beszerelt gázrendszerek számos biztonsági szerelvényt tartalmaz, amelyek baleset esetén megakadályozzák a gáz szabadba távozását, illetve a megakadályozzák a gáztartályból a gáz motortér felé áramlását. A gáztartályok különleges 3-4 mm vastag edzett acélanyagból készülnek és a legbiztonságosabb, legvédettebb helyen a csomagtérben kerülnek elhelyezésre. Ezek a tényezők együttesen garantálják az biztonságos közlekedést és használatot.

Az autógáz használatának előnyei
A PB-gáz bizonyítottan környezet-kímélő energiaforrás, így természetesen az autógázról is – ami speciális PB-gáz keverék - kijelenthetjük, hogy a környezetre nincs káros ózonromboló hatással. A termék használata során a nitrogén-oxid, szén-monoxid a levegőbe minimális mértékben kerül. A szilárd részecske kibocsátás autógázzal történő üzemeltetés során gyakorlatilag megszűnik

A környezetvédelmi tényezők mellett másik nagy előnye, hogy mivel nem tartalmaz korróziót okozó összetevőket, így nem károsítja az autó alkatrészeit és a motort. Európa, illetve ezen belül természetesen Magyarország területén is csak olyan autógázt lehet kereskedelemi forgalomba hozni, amely megfelel a meghatározott szigorú előírásokban foglalt követelményeknek. (összetevők, oktánszám, stb.) Bizonyított tény, hogy a motor fogyasztása – kortól és típustól függően – és a leadott teljesítmény a magas üzemi fordulatszámon csak minimális mértékben változik a más üzemanyaggal üzemeltetett gépjárművekhez képest.

Átállás az autógázra
A gépjármű üzemeltetés egyik fő meghatározó anyagi tényezője az üzemanyagköltség. A tulajdonosok egyre alacsonyabb működtetési kiadásokkal szeretnének számolni, ezért fordulnak egyre többen az autógáz felé, amellyel kb. 50%-al csökkenthető az üzemanyagköltség.

A gépjárművek átszerelésének költsége – típustól függően - kb. 100 000 és 350 000 Ft közötti összeget jelent. A gazdaságossági számítások alapján kijelenthető, hogy az autó 15 000– 30 000 km közötti futásteljesítménye mellett az átalakítás már megtérül.

Az átalakítás egyszerűen, gyorsan és biztonságosan megoldható. A jelenleg forgalomban lévő korszerű szerelvények felhasználják a modern benzinüzemű gépkocsikba szerelt kibocsátás-vezérlő technológiákat.

A szerelvény egyik meghatározó eleme a tárolótartály, amelyet általában a gépkocsi hátuljába szerelnek. Napjainkban már többféle méretben és formában kapható és szerelhető: hengeres- és pótkeréktartály.

A gáz egy csövön át, folyékony állapotban kerül a motortérbe. Itt egy nyomáscsökkentő egységben (gázreduktorban) gázzá alakul, majd innen a szívótorokhoz adagolja a kiépített rendszer. Az adagolást egy gázkeverőegység, amelyet a fojtószelep elé helyezünk, vagy pedig a közvetlenül a torokba szerelt szelepek végzik. (A legújabb rendszerekben a gázt – a benzinhez hasonlóan – folyékony állapotban fecskendezik a szívótorokba.)

Gáz használatakor a benzinbefecskendezők ki vannak kapcsolva. A gépkocsi utasterében, könnyen elérhető helyen található egy kapcsoló, amelynek használatával kiválaszthatjuk a használni kívánt üzemanyagot. A jelenleg üzemben lévő, átalakított gépkocsik ún. „kettős üzemmódúak”, azaz egyaránt üzemeltethetők benzinnel és gázzal is.

Széles választékban kínálunk, a legmodernebb gépjárművekhez illeszthető szekvenciális, hengerenkénti, gázbefecskendezős rendszereket. A kínálatunkban megtalálhatók a LANDI RENZO, a LOVATO, és a ZAVOLI ill. DT-GAS system kiváló minőségű, minden európai normának megfelelő, egyedi igényeket is kielégítő rendszerei.


 - Igen népszerűek a pótkerék helyére beépíthető, úgynevezett toroid gáztartályok. Manapság az átalakítások túlnyomó többségét már ezzel a megoldással végezzük el. Ez köszönhető a minimális felárnak amivel a pótkerék tartály beépítésekor kell számolni. Jelenleg 10.000 Ft felárral már a műszerfalon leolvasható szintjelzővel kiegészített toroid tartályhoz juthatnak, abban az esetben , ha ezt a benzin-gáz kettős üzemű átalakítás során rendelik meg tőlünk. Amennyiben már hengeres tartállyal van felszerelve a gépjárművük akkor valamivel nagyobb beruházásért cserébe szintén felszabadítható a csomagtér.



 - Érdemes egy kis figyelmet fordítani a gáz tankolásakor használatos töltőcsonk elhelyezésére is. A hagyományos konzolos megoldás helyett már régóta létezik két sokkal esztétikusabb megoldás is. Az egyik megoldás egy műanyag süllyesztő elem segítségével a lökhárítóba integrálja a töltőcsonkot. A másik még elegánsabb megoldás, amivel egyes autótípusoknál a gyári benzin töltőnyílást fedő lemez alá kerülhet a töltőcsonk. A tankolás egy gyári közdarab segítségével történhet, amit a gázkútkezelő személyzet fog minden tankolás során a helyére illeszteni.



Gázautóról / Hasznos tanácsok

Egyre gyakrabban találkozhatunk a használt gépjárművek kínálatában cseppfolyós gázüzemű gépkocsikkal. A hagyományos tájékozódáson (eredet vizsgálat, műszaki állapotfelmérés stb.), kívül érdemes figyelmet fordítani a gázüzem állapotára is.

A legnyugodtabbak akkor lehetünk, ha minden dokumentumot megkapunk, melyek a követezőek:
- a benzin cseppfolyós gáz kettős üzemmód bevezetése a forgalmi engedélybe, (ennek hiányában a gépkocsi elméletileg nem vehet részt a közúti forgalomban).
 
- benzin és gáz kettős üzemű zöldkártya
 
- a gáztartály eredeti nyomáspróba papírja (Megfelelőségi Tanúsítvány), amelyet minden műszaki vizsgán be kell mutatni
 
- a gázbiztonsági szemlét és a szivárgásmentességet igazoló kártya, mely szintén a műszaki vizsga feltétele
 
- Ha a forgalmi engedélybe nem 300-0000 formátumú engedélyszám került bejegyzésre, akkor minden esetben egyedi átalakítási engedély és műszaki dokumentáció. Ha ez nincs meg, akkor kis utánajárással a megyei közlekedési felügyeleteken kb. 5000 Ft-ért beszerezhető.

A fenti dokumentumok hiányában célszerű felkeresni egy hivatalos gázautó szakszervizt, ahol tájékozódhatunk milyen papírok pótlása szükséges a további problémamentes és jogszerű gépkocsi használathoz.

A műhelyben azt is megállapítják, hogy a gépkocsi az érvényben lévő műszaki és jogi előírásoknak megfelelően lett-e átalakítva, ha nem milyen további szerelési munkára van szükség a legális gázautózáshoz.

Minden esetben célszerű ellenőrizni (még hiánytalan dokumentumok esetében is), hogy a gázrendszer elemei megfelelően rögzítettek-e, a szabályozott keverékképzésű katalizátoros gépkocsiknál lett-e beszerelve lambda-szabályozó rendszer és megfelelően működik-e. Ellenőrizni kell a káros anyag kibocsátás határértéken belüli szintjét, mely nagymértékben tükrözi az üzemanyag fogyasztást is.

A sikeres adásvétel után érdemes egy szivárgás ellenőrzés elvégzése, és a teljes rendszer átvizsgálása, a biztonságos üzemeltetés érdekében.

Gázrendszerek / Gáztartályok

Ötletek a gázautó tartályok okos elhelyezéséhez személygépkocsikban
Amikor valaki elhatározza, hogy gépkocsiját átalakítja benzin cseppfolyós gáz kettős üzeművé a legnagyobb fejtőrést a csomagtér befogadóképességének csökkenése okozza.

A legelterjedtebb megoldás, amikor a csomagtartó menetirány szerinti első részében helyeznek el,keresztben egy hengeres alakú autógáztartályt. Ekkor a beszerelő szakember a tartály geometriai méretét úgy választja meg, hogy a kerékjárati doblemezek közötti teret maximálisan kihasználja. Tehát a lehető legnagyobb szélesség mellett célszerű minél kisebb átmérőjű tartályt választani így a lehető legkevesebb teret foglalja el a tartály. Persze a kisebb átmérő kisebb űrtartalmat is jelent, de ez ma már nem okozhat problémát, hiszen hazánkban már több mint 250 autógáz töltőállomás működik, tehát 50 km-es körzetben bárhol tankolhatunk az országban. Nincs szükség már a nagy helyet felemésztő 80-90 literes tartályok beépítésére, elegendő a kisebb 45-60 literes tartályok beépítése is.


   

A keresztirányú tartályelhelyezés persze csak a limuzin illetve 4 ajtós gépkocsiknál praktikus megoldás, a kombi és az 5 ajtós, dönthető üléstámlájú gépkocsiknál, a raktér bővítésekor pont a csomagtér közepén helyezkedik el a tartály. Ekkor lehetőség van a gáztartály menetiránnyal párhuzamos, hosszirányú beépítésére is. Az 1/3-2/3 arányban dönthető üléstámláknál célszerű a kisebb üléstámla mögé szereltetni a tartályt, hiszen így még mindig ésszerűen variálható a csomagtér.

Nyugati államokban már évek óta létezik egy igen praktikus megoldás: a tartály pótkeréküregben történő elhelyezése, az úgynevezett pótkeréktartály alkalmazása. Olaszországban például az átalakított gépkocsik 60%-a pótkeréktartállyal kerül forgalomba. Ennek a megoldásnak nagy előnye, hogy egyáltalán nem csökken a csomagtér kapacitása, a padlólemez teljesen sík felületű marad. Persze felmerül a kérdés: és mi lesz a pótkerékkel? Az egyszerűbb válasz az, hogy nem kell magunkkal hordani, mivel ma már számtalan, úgynevezett defekt-spray vásárolható, aminek használatával az első gumiszerelő műhelyig biztonsággal eljuthatunk. Természetesen érdemes a megfelelő termék kiválasztása előtt egy gumijavító mesterrel konzultálni, hiszen az olcsóbb, silányabb spray-vel tönkre is tehetjük az abroncsot. Persze a legjobb, ha a pótkerék mindig kéznél van erre a célra a gázátalakító műhelyek forgalmaznak egy esztétikus kivitelű pótkerék táskát melyet nyugodtan elhelyezhetünk a csomagtartóban a vagy a hátsó ülések előtt is. A lényeg az, hogy a fixen beépített tartályt nincs lehetőségünk ide-oda rakosgatni a csomagok elhelyezésekor, viszont a vízhatlan pótkeréktáskában elhelyezett abroncs, (akár sáros, szennyezett kerék is) bárhová elhelyezhetjük. A tartálygyártó cégek évek óta csökkentik e különleges alakú tartályok árát, így napjainkra a hagyományos hengeres tartályok árához képest csak 50-80%-kal kell többet fizetnünk. Mivel a pótkeréktartályok szeleprendszere teljes takarásban van a csomagtér padlósíkja alatt, ezért érdemes gázüzemanyag szintjelzőt beépíteni a gázüzemmód kapcsolóhoz.

Összegzésként megállapíthatjuk, hogy ma már nem jelenthet akadályt az átalakításoknál a praktikus tartályelhelyezés, és mindenki megtalálhatja a magának legmegfelelőbb megoldást. 


Gázautóról / Gázautó előnyei / Biztonságos

A gázautókról téves hiedelemként terjedt el, hogy robbanásveszélyesek, használatuk során veszélyben van annak vezetője és környezete egyaránt. Ez természetesen nem igaz. A gázautók robbanásait igazoltan csak az otthoni házilagos szerelések által elkövetett szakszerűtlenségek okozták.

A gázrendszer minden egyes alkatrésze gyártási vagy behozatali engedéllyel rendelkezik, teljesítik az ENSZ-EGB67 előírásait, ami azt jelenti, hogy a Magyarországon átalakított gépkocsik műszaki színvonala az európai előírásoknak is megfelel.

A gázrendszer legkritikusabb alkatrésze a gáztartály minden esetben a lehető legvédettebb helyen kerül elhelyezésre, anyaga szilárdsági méretezéseken átesett szívós acél, ami azt jelenti, hogy ütközésnél komoly deformációra képes kiszakadás, robbanás nélkül.

A gázrendszer minden esetben gáz tömören kerül kialakításra, melyről hivatalos igazolást ad az átalakítást végző szakszerviz. Az átalakításokat végző szakszervizek az elmúlt évek során kellő tapasztalatot szereztek, valamint megfelelő műszerezettséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a lehető legbiztonságosabban végezzék el az átalakításokat.



 

 

Találatok: 10965